ایجاد شرایط سخت در دانشگاه ترسناک نیست



ایسنا/پرس معاون فرهنگی و فرهنگی وزارت علوم گفت: ما از مسخره کردن و مطالبه گری و انتقاد در فضای آموزشی هراسی نداریم. چون اینها برکاتی است که وارد فضای دانشگاه می شود و مردم را پاک می کند.

دکتر. عبدالحسین کلانتری شامگاه دوشنبه 2 آبان ماه در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره ملی رویش به میزبانی دانشگاه شیراز، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره فرصتی برای کسب دانش و تبادل نظر و ترویج و ترویج فرهنگ باشد. محل یادگیری است

کلانتری با بیان اینکه در سال هایی که فعالیت های فرهنگی دانش آموزان کاهش یافت، شاهد تاثیر عمیقی بر سازمان دانش آموزی کشور بودیم که در اتفاقات اخیر دیده شد، افزود: در حوزه های آموزشی و فرهنگی ضعف هایی داشتیم که نشان داده است. امروز خودشان، اما در دل این تهدیدها و فرصت‌های زیادی وجود دارد. فرصتی که چالش ها و ضعف ها را آشکار کرد.

وی همچنین با بیان اینکه اگر در شرایط خوب کار فرهنگی انجام ندهیم در شرایط عجیب و غریب و ناسازگار با آرمان های دانشگاه مجبور به انجام کارهای غیرفرهنگی هستیم، گفت: توسعه اسلامی ایران ثمره همزیستی مسالمت آمیز است. . که این کشور صدها سال با هم بوده است. همزیستی و همزیستی و مدارا را باید شناخت و قدر دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت فرهنگ و امور اجتماعی با بیان اینکه جداکردن نقطه ای مانند سیستان از ایران احمقانه است، زیرا ریشه شاهنامه، رستم و سهراب در آن کشور است، گفت: اگر کردستان جدا شود، چه خواهید کرد. آغاز زبان های ایرانی؟

محیط دانشگاهی بازتابی از فرهنگ دانشگاه است

کلانتری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جشنواره رویش انعکاسی از تنوع فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه هاست. علایق گوناگونی که در حوزه های فرهنگی، علمی و دانشگاهی ترغیب می شود و در واقع در یک وحدت زیاد است.

وی ادامه داد: جایگاه در متن دانشگاه بیانگر این تنوع است که به صورت متمدنانه نشان می دهد و در واقع نشان دهنده احترام به دانشگاه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگسراها و دانشجویان زمینه ارتقای مهارت های اجتماعی، ارتقای مسئولیت پذیری و تعهد افراد، فعالیت های اجتماعی و دستیابی به اهداف مشترک را فراهم می کنند، افزود: اعتبار دانشگاه.

کلانتری با تاکید بر اینکه فرهنگ باید در فعالیت های دانشگاه گنجانده شود، گفت: وقتی فرهنگ در مبحث قرار می گیرد از انواع فعالیت ها در دانشگاه حمایت می کند.

وی گفت: ما از ایجاد شادی و مطالبه گری و اعتراض در فضای دانشگاه نمی ترسیم، زیرا اینها برکاتی است که بر فضای دانشگاه نازل می شود و انسان را پاک می کند؛ البته در این راه باید به قوانین هم پایبند باشیم. بحث و عمل

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین گفت: امروز حزب رویش به ثبات خوبی رسیده است و باید نقاط ضعف را تکرار و تقویت کند دفاتر بنیاد نخبگان از آن بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دهمین جشنواره ملی رویش با حضور فعالان فرهنگی و دانشجویان و متخصصان و مدیران حوزه های فرهنگی دانشگاه های کشور و به دبیری دانشگاه شیراز عصر امروز دوشنبه 2 آبان ماه آغاز به کار کرد و همچنان ادامه دارد. برای سه روز.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید