10 نکته مهم که انگشتان شما می خواهند بدانند!


تنها چیزی که باید بدانید این است که برای حفظ سلامت انگشتان خود دنبال کنید

1. پدیکور را فراموش نکنید – من آن را درست انجام می دهم:

اگر نیش حشره یا خراش دارید از پدیکور خودداری کنید، قطره ها می توانند باکتری هایی را حمل کنند که می توانند از طریق زخم وارد بدن شوند و باعث عفونت شوند، همیشه پوست مرده را با اسفنج یا پوکه بردارید، بگذارید پاها برای مدتی در آب گرم بماند. سپس پوست را جدا کنید، این کار آنها را تمیز نگه می دارد و از ترک های دردناک جلوگیری می کند.

به طور مرتب پاهای خود را مرطوب کنید.

متخصصان مراقبت از پا توصیه می کنند که دو بار در روز از لوسیون روی پاهای خود استفاده کنید و این کار را بعد از دوش گرفتن یا پدیکور انجام دهید.

2. لطفاً پاهای خود را به طور صحیح و سالم بپوشانید:

هنگام پوشیدن کفش های پاشنه بلند مراقب باشید، پوشیدن کفش های پاشنه بلند برای مدت طولانی می تواند باعث سفتی مفاصل، درد پا و حتی آسیب به مچ پا شود.

دمپایی را زیاد نپوشید.

پوشیدن این نوع دمپایی باعث تورم بین انگشتان پا و درد در پاشنه پا می شود و پاها محافظت نمی شوند و ممکن است خراشیده شوند، برای اینکه پاهای شما ایمن باشند، به جای دمپایی از کفش هایی بپوشید که پاهایتان را نگه می دارند، البته فراموش نکنید هنگام استفاده از حمام استخر، سونا یا دوش دمپایی، در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت قارچی شوید که می تواند باعث درد و تغییر شکل ناخن ها شود.

جوراب های خود را سریع عوض کنید

اندازه جوراب خود را با توجه به نوع کفشی که می پوشید انتخاب کنید و هر بار که پاهایتان خیس می شود آنها را عوض کنید. Moist Health پوشیدن جوراب های نخی سبک و نخی را توصیه می کند که به پاهای شما اجازه می دهد تا حد امکان نفس بکشند. آنها در برابر بوی بد و عفونت های قارچی محافظت می کنند.

3. ورزش همیشه خوب نیست:

اگر در تمام عمر خود تنبل بوده اید و سپس به طور ناگهانی سعی می کنید مسافت طولانی را بدوید، این می تواند منجر به شکستگی شود، اینها ترک هایی در استخوان های متاتارس هستند. آماده شدن.

4. ماساژ پا:

یاد بگیرید که چگونه یک ماساژ خوب انجام دهید. از توپ های پا شروع کنید و تا انگشتان پا پیش بروید. پاها را باید از بالا به پایین بشویید، خودتان این کار را انجام دهید یا یک متخصص پیدا کنید، این یک راه سرگرم کننده برای شل کردن عضلات، کاهش درد و سفتی و جلوگیری از بدشکلی مفاصل است، ماساژ بعد از یک روز طولانی پیاده روی مفید است، اما بهتر است قبل از شروع این فعالیت با پزشک مشورت کنید، به خصوص اگر از سلامت خوبی مانند آرتریت برخوردار هستید.

10 نکته مهم که انگشتان شما می خواهند بدانند!

5. بعد از یک روز ایستادن و راه رفتن ورزش کنید.

روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را روی زمین قرار دهید، یک کش را دور هر دو انگشت شست پا قرار دهید، انگشت شست پا را به آرامی به سمت پای دیگر بکشید، انگشت شست پا را چند ثانیه نگه دارید و چند ثانیه نگه دارید. کش را تکان دهید تا تمام انگشتان شما را بپوشاند، پاهای خود را تا حد امکان به آرامی دراز کنید، این حالت را به مدت پنج ثانیه نگه دارید.

این کشش را 10 بار تکرار کنید، سپس گروه را به پای دیگر خود تغییر دهید، این فعالیت ها به شما کمک می کند لرزش استخوان های خود را پس از راه رفتن یا پوشیدن کفش پاشنه بلند رها کنید، درد عضلانی را از بین می برد.

6. پاهای خود را بالا بیاورید:

آیا تا به حال در طول روز پاها و مچ پا ورم کرده اید؟ یکی از راه حل های این مشکل این است که پاهای خود را روی بالش یا چیز دیگری قرار دهید.اگر زیاد راه می رفته اید و تورم آن با خستگی و کمی درد همراه است، سعی کنید از یخ استفاده کنید. هیچ دلیل واقعی برای تورم وجود ندارد، از پزشک خود بپرسید. این می تواند یک آسیب پا یا نشانه ای از چیزهای جدی تر باشد، مانند سیاهرگ سیاه یا مشکل ریه.

7. خوب غذا خوردن و کنترل وزن برای مراقبت از پا:

مانند هر قسمت دیگری از بدن، پاهای شما تحت تأثیر آنچه می خورید و می نوشید قرار می گیرد. اگر از نفخ رنج می برید، از مصرف غذاهای شور خودداری کنید، اما پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اگر ناگهان احساس گرما کردید. پاها، این می تواند نشانه مصرف الکل باشد، نوشیدن الکل را متوقف کنید و ببینید آیا ویتامین کافی دارید، به طور کلی به یاد داشته باشید که تمام فشار بدن شما روی پاهای شما می افتد، وزن بیش از حد می تواند باعث درد پا شود و دانشمندان فکر می کنند که چربی می تواند علت التهاب عضلات پا باشد.

10 نکته مهم که انگشتان شما می خواهند بدانند!

8. سیگار را ترک کنید – فقط آن را ترک کنید!

آیا در ناحیه پا و دست درد زیادی دارید؟ آیا زخم های قابل مشاهده ای دارید؟ آیا سیگار می کشی؟ اگر پاسخ شما به هر سه سوال قبلی “بله” است، وقت آن رسیده که عادت بد خود را ترک کنید.

سیگار برای بدن مضر است و دلیلی وجود دارد که وقتی سیگار می‌کشید، رگ‌های پاهای شما با گردش خون مشکل دارند، این می‌تواند تا قانقاریا پیش برود که همیشه منجر به قطع شدن پا می‌شود.

9. درمان مناسب برای میخچه و پینه:

لکه های سفت و ضخیم روی پاهای شما پینه و پینه نامیده می شوند که اولین آنها اغلب دردناک هستند و دارای قسمت هایی از پوست خشک هستند که هر دوی آنها می توانند در راه رفتن اختلال ایجاد کنند و باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شوند. و پینه ها اغلب توسط کفش های سفت یا تنگ تحریک می شوند، راه اصلی کمک و پیشگیری از این مشکلات تعویض کفش است. قبل از خواب این نواحی را به خوبی تمیز کنید، بعد از دوش گرفتن، ذرت را با سنگ پا پاک کنید، از کاغذ ذرت استفاده کنید تا آسیب نبیند.

برخی از کارشناسان استفاده از اسید سالیسیلیک را برای از بین بردن لکه های تیره توصیه می کنند، با این حال، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

10 نکته مهم که انگشتان شما می خواهند بدانند!

10. استفاده از چای برای مبارزه با بوی بد پا:

گاهی اوقات زیاد عرق می‌کنید یا فرصت ندارید هر روز کفش‌هایتان را عوض کنید، می‌تواند بوی بدی ایجاد کند، آن‌ها را با صابون ملایم بشویید و با احتیاط خشک کنید، کمی کرم ضد باکتری یا پودر بچه روی پاهایتان بریزید. . .

برای مقابله با بوی نامطبوع، پاهای خود را به مدت 30 دقیقه در چای سیاه غلیظ خیس کنید، 2 عدد چای کیسه ای را در یک لیوان آب قرار دهید، 15 دقیقه بجوشانید و دو قسمت آب سرد اضافه کنید، در غیر این صورت، 1 قسمت سرکه و 2 عدد سرکه را مخلوط کنید. قطعات. اب.

دیدگاهتان را بنویسید