نماد مظلومیت شهدای کربلای 4 رونمایی شد – خبرگزاری مهر ایران و اخبار بین الملل



به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از مجسمه غواصان اثر حسین عصمتی هنرمند و مجسمه ساز و مینا صدری هنرمند بیننده با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، عبدالرضا سهرابی مدیرکل حوزه هنری. . معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر معاون فناوری، محمد حبیبی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح و جمعی از هنرمندان در ابوالفضل برگزار شد. گالری حوزه هنری.

در حاشیه این مراسم، مینا صدری که تصویر «دیده بان» را خلق کرده است، درباره کار خود گفت: در گزارشی از شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی شنیدم که یکی از جراحان شهید باکری شهید شده است. فرمانده عملیات به شهید کاظمی و دیگر سربازان وقت پیام بی سیم داد. که می خواهد وضعیت منطقه جنگی را تعریف کند، زمانی که زیر آتش شدید گلوله های دشمن بعثی قرار گرفت، گفت: ای کاش احمد جان (شهید کاظمی) اینجا بود و از دیدن این همه زیبایی که من می بینم خوشحال شد. “

این پیام و سخنان شهید باکری لحظاتی قبل از کشته شدن او در ذهنم نقش بست و مجسمه «دیده بان» را ساخت.

حسین عصمتی خالق تندیس «غواص» در مراسم رونمایی از اثر خود گفت: این مجسمه نماد مظلومیت شهدا در کار کربلای 4 است. در این مجسمه سعی کردم با طرح و گلزارهای چمنزار ماهیت معنوی شهدای قواس را به نمایش بگذارم. همچنین در این تابلو می خواستم مظلومیت و تنهایی شهید را نشان دهم. جایگاه دست های مجسمه مقام نماز است; گویی برای آزادی خود دعا می کنند.

عبدالرضا سهرابی، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایثارگری شهدای غواص پرداخت و خطاب به عصمتی گفت: این شهدا پس از گذشت 30 سال از قتل، با دستان خود به خانه بازگشتند. مقید، و در ساخت این تصویر، سی سال فداکاری را گرامی می دارید.

وی همچنین بازگشت پیکرهای شهدا را اتفاقات خوبی به همراه دارد و افزود: هر بار که برای رفع مشکلات خود به سراغ شهدا می رویم آنها در کمک به ما کوتاهی نکرده اند و اگر این خبر را در سراسر دنیا منتشر کنیم، باعث شده است به ما کمک خواهد کرد.” بزرگترین اثر

دیدگاهتان را بنویسید