وضعیت فروش سهام عدالت – ایسنا



مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه درباره ماهیت فروش سهام مشمولان گفت: زمان فروش سهام مشمولانی که روش خاص مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند بستگی به تصمیم نهایی صندوق دارد. شورای عالی بورس.

به گزارش ایسنا، پیمان حدادی در نشست خبری امروز خود با تشریح عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این صندوق حفظ ثبات در بازار سرمایه است که به همین دلیل صندوق تثبیت خرید و فروش نمی کند. هر روز به اشتراک می گذارد..

وی ادامه داد: هیات امنای صندوق تثبیت متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان بورس و رئیس کل کشور است. توسعه. صندوق تثبیت و خرید و فروش صندوق تثبیت بستگی به قوانین وضع شده توسط هیئت مدیره دارد.امنا تصویب شده است.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ادامه داد: بنابراین زمانی که تغییری در شاخص های بازار ایجاد می شود یا در بازار بین المللی یا بازار ارز تغییری ایجاد می شود، صندوق تثبیت وارد بازار می شود. در حال حاضر این صندوق در 510 نماد سهام دارد که نه تنها از نمادهای بزرگ تشکیل شده است، بلکه درآمد گروه، حجم سهام و نوع کار بازارساز اهمیت زیادی دارد.

حدادی درباره سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه گفت: این صندوق سهام را به صورت تصادفی خریداری می کند و خرید این صندوق از طریق صندوق ثابت انجام می شود. این کار را خود بورس نیز انجام می دهد.

وی از انتشار گزارش فعالیت های صندوق تثبیت بازار سرمایه در ماه های آینده خبر داد.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه درباره میزان دارایی های این صندوق گفت: میزان دارایی های صندوق تثبیت در پایان سال گذشته 6000 میلیارد تومان و در حال حاضر 12 میلیارد تومان است.

ایجاد بازار بین المللی ایده دبیر سابق مناطق آزاد بود

حدادی درباره راه اندازی بورس بین المللی نیز گفت: تاسیس این سهام حدود دو ماه پیش برنامه ریزی و در شورای عالی بورس به تصویب رسید. 60 درصد این سهام باید دارای مالکیت خارجی و مبادله ارزی باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به غیر از بانک داخلی هیچ سازمان دیگری درخواست راه اندازی در این حوزه نداده است، اما بورس از هر سازمان داخلی و بین المللی که بخواهد در این بخش سرمایه گذاری کند دعوت به عمل می آورد و اقدامات اصلی این خواهد بود. گرفته شده. در مدت زمان بسیار کوتاه

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه راه اندازی بورس بین المللی را درخواست دبیر سابق مناطق آزاد دانست و ادامه داد: سازمان های خارجی از کشورهای حوزه خلیج فارس آمادگی خود را به دبیر سابق اعلام کردند. اما آینده این بازار هنوز مشخص نیست.

وضعیت فعلی بازگشایی شاخص‌های سهام

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره نحوه بازگشایی نمادهای ارز منطقه ای به زودی گفت: در خردادماه شورای عالی بورس، بورس را مجبور به فکری برای روال عملیات کرد. مجامع شرکت های بورسی سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مقدمات برگزاری مجامع را فراهم کرده و هم اکنون آماده برگزاری آن هستند.

حدادی ادامه داد: اما سازمانی که باید مجوز برگزاری یا بازگشایی نمادها را بدهد شورای عالی بورس است که تاکنون این کار را نکرده است. امیدواریم تا یک ماه آینده این مشکل حل شود.

به گفته وی، اینکه آیا مشمولانی که روش مستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند، می توانند سهام خود را بفروشند، بستگی به تصمیم شورای عالی بورس دارد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت از سود 1400 سهم از این سهم خبر داد: میزان سود سال 1400 دو برابر سال 1399 خواهد بود و ابتدا. سهم او در پایان دسامبر پرداخت می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید