طرز تهیه لواش خرمالو در فر


لواش خرما را می توانید در فر و زیر آفتاب درست کنید. در این مطلب طرز تهیه لواش در فر را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

مواد لازم برای تهیه لواش خرمالو ملس در فر

خرمالوی رسیده و تازه له شده: 6 فنجان فرانسوی

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

در این طرز تهیه لواش خرمالو کافی است خرما را تمیز کرده و در سینی فر بچینید. فر را روی کمترین درجه تنظیم کنید و لواش را در آن بپزید. پس از سرد شدن لواش آن را برش داده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. این لواش را می توانید با راهنمایی زیر تهیه کنید.

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

مرحله اول: تاریخ ها را تعیین کنید

در مرحله اول طرز تهیه لواشک خرمالو مانند سایر انواع لواشک باید خرماها را با همزن یا غذاساز له کنید تا یکدست شوند. به همین دلیل باید پوست خرما را جدا کنید و اگر خرما دانه داشت آن را جدا کرده و در مخلوط کن بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. فر را روی دمای خیلی کم حدود ۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید گرم شود.

مرحله دوم: پوره خرمالو را در سینی فر قرار دهید

سینی یا سینی فر مناسبی را انتخاب کنید و خرماهای مخلوط شده را داخل آن بریزید. میوه های تمیز شده را روی سینی پهن کنید، به طوری که ضخامت آن از همه طرف سینی بیشتر از 5 سانتی متر نشود. حالا سینی را در فر بگذارید و به مدت 6 تا 8 ساعت بگذارید تا خرماها آرام آرام خشک شوند.

3: خرما را بپزید

بعد از 6-7 ساعت در فر را باز کرده و لواش خرما را چک کنید. این کیک ها زمانی آماده می شوند که سطح آن سفت باشد اما کمی چسبنده باشد. اگر دیدید که لواش خرما هنوز کمی خیس است، بهتر است یک ساعت دیگر لواش را در فر بگذارید و بعد از 8 ساعت آن را بردارید.

بعد از درست کردن لواش خرمالو سینی را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود. وقتی سینی خنک شد به راحتی می توانید کیک ها را از سینی جدا کنید.

مرحله 4: کف دست را برش دهید

طرز تهیه لواش خرمالو ملاس

بعد از اینکه لواش خرمالو را از سینی خارج کردید، می توانید آن را به صورت عمودی برش بزنید و رول کنید. برای نگهداری لواش خرمالو باید آنها را در ظرفی با درب بسته نگهداری کنید.

نحوه نگهداری لواش خرمالو

برای ماندگاری بیشتر می توانید یک ظرف لواش خرمالو را در یخچال بگذارید و هر وقت خواستید بیرون بیاورید و بعد از چند دقیقه میل کنید. اگر مایکروویو یا توستر دارید می توانید از آن برای تهیه انواع لواش از جمله لواش خرمالو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید