اخبار عجیب از روند سفارش خودرو; الزام رعایت استانداردهای یورو 5 و یورو 6 حذف شد


روند ورود خودروها به کشورمان به پایان رسیده و در کمال تعجب از نام های ناشناس نیز خواسته شده تا خودروهایی مانند کیا و اشکودا (بخشی از فولکس واگن) را بیاورند. از سوی دیگر در آخرین جلسه هیات وزیران، ضوابط فنی مرتبط با آلایندگی و کاهش آلایندگی با تغییرات قابل توجهی همراه بود و نیاز به سفارش خودروهای با استانداردهای یورو (6) یا یورو (5) EEV مطابق با استانداردهای EEV بود. با استاندارد روز اروپا یکی از این حوزه ها است که دستور حذف شده است. این در حالی است که بسیاری از خودروهای داخلی و مونتاژی چینی از همین حالا پیروی می کنند.

اصلاحیه تبصره 3 ماده 4 آیین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلایندگی که به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع نیاز خودروهای وارداتی با یورو 6) یا استاندارد یورو (5) EEV و مطابق با استاندارد روز اروپا در جلسه روز چهارشنبه 18 آذرماه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به تصویب رسید.

کیا فورته سراتو جدید
کیا سراتو 2022 ظاهرا اولین مدل از خودروی وارداتی است

بر اساس این تصمیم، نوع سوخت توزیع شده در پمپ بنزین ها برای خودروهای سواری (یورو 4) و زمان مصرف و هزینه سوخت یورو (6) در جایگاه های سراسر کشور را – علل تحمیل هزینه های غیر منطقی به مشتری و خدمات پس از فروش (بدون ایجاد هزینه اضافی) و همچنین اختلال در تردد ایجاد می کند – هیئت وزیران با درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اصلاح ضوابط فنی آلایندگی موافقت کرد. کنترل و کاهش

عرضه خودروهای وارداتی در مبادله کالا تعرفه نامعلومی است

در حالی که طرح تعرفه خودروهای وارداتی از سوی مراجع ذیصلاح اعلام نشده است، اما در آیین نامه واردات آمده است که خودروی وارداتی هر شرکتی که خودروهای دارای مجوز وارد می کند باید باشد. مبادله هزینه پایه کالا مشروط بر اینکه خودروی وارداتی در مبادله کالا رقابت کند و قیمت آن مشخص شود. بنابراین طبق قانون هزینه خرید خارجی و سود فروش و تخفیف از مابه التفاوت قیمت اصلی و قیمتی که در ازای کالا بدست می آید کسر می شود. اما خریدار برنده رقابت و خرید خودرو به قیمت موجود در تابلوی بازار، باید خودرو را از نماینده شرکت واردکننده خودرو تحویل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید