کرملین: آمریکا ممکن است کیف را به مذاکره وادار کند/ تاریخ سفر شی جینپینگ به روسیه مشخص نیست



سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) تاکید کرد که ایالات متحده می تواند کی یف را در مورد مذاکرات “انعطاف پذیر” کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا پیشرفتی در مذاکرات صلح می بیند یا خیر، گفت: اگر واشنگتن بخواهد می تواند کی یف را تشویق کند که انعطاف نشان دهد. اگر واشنگتن بخواهد می تواند به مشکلات کشور ما فکر کند.

پسکوف همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که هیچ بحثی در مورد تمدید دائمی قرارداد غلات استانبول وجود ندارد.

وی در خصوص تصمیم برای تمدید چهار ماهه قرارداد به خبرنگاران گفت: هیچ بحثی مبنی بر تمدید قرارداد به مدت نامحدود صورت نگرفته است.

آقای دمیتری پسکوف در توضیح گسترش این پروژه گفت: روسیه تضمین هایی از سازمان ملل دریافت کرده است و به این ترتیب تضمین می کند که غذا، غلات و کودهای روسیه تمام شده است.

وی در پایان افزود: ضمانت هایی از سوی سازمان ملل وجود دارد که کار را به پایان می رساند. به نظر ما این کار سازمان ملل نتایج خود را دارد. بیانیه مشترک ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا برای روسیه برای لغو تحریم های غذایی صادر شد. این پیشرفت خوبی برای حل همه مشکلات در این زمینه است.

در 22 ژوئیه، سازمان ملل متحد، روسیه و اوکراین توافقنامه ای را در استانبول برای از سرگیری صادرات غلات از سه بندر اوکراین در دریای سیاه امضا کردند. این در ماه فوریه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین به حالت تعلیق درآمد.

سخنگوی کرملین درباره سفر احتمالی شی جین پینگ رئیس جمهور چین به روسیه گفت: هیچ تاریخی برای این سفر تعیین نشده است. هنوز برای صحبت در مورد سفر زود است و هنوز تاریخ را تعیین نکرده ایم. زمانی که تاریخ سفر از طریق مجاری دیپلماتیک تایید شد به شما اطلاع خواهیم داد.

سفیر روسیه در چین امروز اعلام کرد که احتمالا رئیس جمهور چین سال آینده پس از نشست پارلمان چین که معمولا در اوایل بهار برگزار می شود، به روسیه سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید