بازی کثیف به توصیه دی ان ای ایران است/ کیروش برای بازی مقابل آمریکا – خبرگزاری مهر | ایران یک مسئله جهانی است


به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی 2022 قطر مقابل ولز به پیروزی 2 بر صفر دست یافت.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی ایران که تیم ملی را به جام جهانی رساند، مسابقات تیم ملی ایران را به عنوان مفسر تلویزیونی دنبال می کند. حدود دو ماه و نیم مانده به شروع جام جهانی، اسکوچیچ از سوی فدراسیون فوتبال برکنار شد و کارلوس کی روش به جای او منصوب شد.

اسکوچیچ در پایان دیدار ایران و ولز از بازی هجومی ایران تمجید کرد و شکست بزرگ انگلیس در بازی اول را ناشی از خطاهای فنی دانست.

متن زیر مشروح مصاحبه اسکوچیچ است:

* کارلوس کی روش که جای تو را روی نیمکت ایران گرفت، گفت تیم ایران انسانیت پیدا کرده است. به نظر شما این تیم بازی سنتی خود را بازیافته است؟

– بگذریم که تهاجم و عدم دفاع در DNA ایران است. در مقابل انگلیس، مربی ممکن است در تفسیر و رمز موفقیت انگلیس اشتباه کند. ایران بازیکنان بزرگی دارد که می توانند به مصاف تیم های هم رده بروند.

*او نسبت به بازی مقابل انگلیس چه تغییری کرد؟ جامعه ایرانی از این تغییرات چه عایدی کرده است؟

-اول اینکه سیستم بازی عوض شده. ایران مقابل انگلیس یک بازی بسته فنی انجام داد. در مقابل ولز به جای پنج مدافع، شاهد دفاع چهار نفره در خط دفاعی ایران بودیم. همچنین چهار بازیکن تغییر کردند و تیم تهاجمی‌تر شد. در اینجا به سردار آزمون اشاره می کنم. به همین دلیل می گویم ایران قدرتمند است و به نظر من جای پیشرفت زیادی دارد. بازیکنانی روی نیمکت هستند که می توانند بازی را بهتر کنند.

بازی هجومی در مشاوره DNA/کیروش ایران برای بازی مقابل آمریکا است

* از طرفی ایران در دیدار بعدی با آمریکا که تعیین کننده خواهد بود، خوب عمل خواهد کرد؟

– جایی که. روی نیمکت وحید امیری بازیکنی همه فن حریف است که می توان از او در همه پست ها استفاده کرد. او برای تیم بسیار مهم است. باز هم می گویم با توجه به نوع بازی ایران باید تهاجمی بازی کند چون بازی دفاعی مضر است. به نظر من باید ریسک کرد و به دنبال پیروزی بود.

* نام سردار آزمون را مطرح کردید. یک شوتر بسیار خطرناک که می تواند تغییر کند، اما بازی اول مخلوط نشد. او چه چیزی برای تیم آورد؟

– با حضور سردار در زمین حریف حتی یک لحظه هم نمی تواند استراحت کند. به محض اینکه دفاع توپ را از دست داد، سردار آنجاست تا از آن استفاده کند. او می تواند از هیچ، از موقعیتی به ظاهر بی ضرر گلزنی کند. او محل حمله میگویند. در ولز دیدیم که او چقدر خوب و مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید