1401 رویداد در کتابخانه عمومی خراسان رضوی برگزار می شود – خبرگزاری مهر ایران و اخبار بین الملل



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان بعدازظهر شنبه در مراسم افتتاحیه سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که با مدیر کتابخانه دیدار کرد. سلام سرلشکر خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی واقع در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره). سر) در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: بر همگان پوشیده نیست که ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب توسعه فرهنگ اجتماعی و افزایش دانش و آگاهی در بین مردم می شود و این امر کاهش بسیاری را در پی خواهد داشت. مشکلات مردم

مدیرکل کتابخانه سلام سرلشکر خراسان رضوی گفت: اندازه کتابخانه آه تو نسبت به سال قبل 104 درصد افزایش داشته است وی گفت: 7 کتابخانه سیار شهرها کشمر، مشهد، چناران، تایباد و… باخرز ارائه خدمات کتابخانه ای آه تو در تمام نقاط استان هستند. با توجه به اینکه 27 شهر منطقه فاقد کتابخانه هستند، بنا داریم تا پایان سال 6 کتابخانه عابر پیاده دیگر داشته باشیم. شهرها شاندیز، تایباد، قوچان و مشهد به کشتی های کتابخانه می روند سلام در راستای برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی در مناطق محروم و دورافتاده اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: تا پایان سال کتابخانه ای سلام مرحوم محسن قاسمی کاریدانی در شهرستان باخرزپیام رسان 11 و 12 دانایی در شهر طرقبه شاندیز، پیام رسان دانایی 8 و 9 در شهر مشهد، پیام رسان دانایی 13 در شهر تایباد، دانایی 10 پیام رسان در شهر قوچان نیز افتتاح می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سبزیان گفت: علاوه بر این اسلحه به ارزش 910 میلیون ریال و بعضاً 2 میلیارد ریال نیز توسط مشمولان خریداری و اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه سلام سرلشکر خراسان رضوی گفت: تا آبان 1400، 3 میلیون جلد کتاب و 325 هزار قلم در کتابخانه وجود داشت. سلام در نوامبر 1401 این سلاح ها وارد شد 3 میلیون و 397000 نسخه دریافت شد که رشد 102 درصدی را در این زمینه نشان می دهد.

وی همچنین گفت: همچنین تعداد اقلام منتشر شده تا آبان ماه 1400 به 73 هزار نسخه رسید که در آبان ماه 1401 به 139 هزار نسخه رسید که 190 درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سبزیان با اشاره به 117 هزار نفر در سال 1400 و افزایش 226 هزار نفری در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 192 درصد افزایش اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به وسعت سالن های مطالعه در منطقه خاطرنشان کرد: تا آبان 1400 تعداد 12 مطالعه خانه و در آبان 1401 با مجوز هیئت کتابخانه 16 مطالعه خانه وجود داشت. سلام جمعیت شاغل کشور که 133 درصد افزایش یافته است و.

مدیرکل کتابخانه سلام سرلشکر خراسان رضوی در خصوص امضای تفاهم نامه ها افزود: در حال حاضر 43 تفاهم نامه با سایر سازمان های بزرگ منعقد شده که نسبت به سال گذشته 121 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از 26 کتابخانه عمومی نیمه تمام در این منطقه خبر داد و گفت: این پروژه ها در انتظار اتمام است. برش بگردان کمک های خیریه و بودجه دولتی تکمیل و استفاده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سبزیان گفت: با اجرای برنامه های اجتماعی رشد 290 درصدی را تجربه کردند. من هستم.

من باید بگویم؛ عهد با امام مهربانیتمدید قرارداد است اهداف امام راحل، غبار روبی قبور شهدا و دیدار با خانواده شهدا؛ راه اندازی کمپین اهدای کتاب از سوی ادارات با موضوع «کتاب خواندن است نه تزئین» برای تجهیز کتابخانه. سلام تازه تاسیس و پردامنه، انعقاد تفاهم نامه با سایر سازمان های بزرگ، برگزاری کمپین ها و مسابقات کتابخوانی، برگزاری مجامع ادبی و حضور شاعران و نویسندگان، برگزاری سلسله دوره های دانشگاهی هنر زندگی و روانشناسی، کتابخانه گردی، نمایشگاه کتاب با همکاری کتابفروشی های منطقه به ویژه برنامه های قصه گویی و جلسات کتابخوانی، جلسات مشاوره، عضویت رایگان 3 آبان، جشنواره منطقه ای کتاب، معافیت دیرکرد 30 تا 7 آبان، کمپین سراسری کتاب دست چی؟ با هدف مطالعه جدیدترین کتاب، دیدار با خانواده های داغدار، تهیه و ارائه بسته های مطالعاتی و غیره از جمله برنامه های طراحی شده برای استفاده در کتابخانه. سلام به مناسبت سی امین هفته کتاب و کتابخوانی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید