تقریباً همه برنامه های بدافزار ویندوز را هدف قرار می دهند


مجرمان سایبری هر روز صدها هزار نوع بدافزار جدید منتشر می کنند و به نظر می رسد که بخش بزرگی از این بدافزار جدید مستقیماً کاربران ویندوز را هدف قرار می دهد. محققان با استفاده از آمار منتشر شده توسط AV-TEST GmbH، Atlas VPN مشخص کرد که 62.29 میلیون بدافزار جدید در سه فصل اول سال جاری شناسایی شده است. این حدود 228164 بدافزار جدید در هر روز است.

59.58 میلیون از 62.29 میلیون بدافزار در سه ماهه اول سال 2022 (معادل 95.6 درصد آنها) برای هدف قرار دادن کاربران ویندوز طراحی شده است. بدافزار برای لینوکس 1.76 میلیون مورد (معادل 2.8 درصد) بود و رتبه دوم را به خود اختصاص داد. اندروید و فرهنگ شخص ثالث برای آن موضوع.

بر اساس گزارش Takradir به نقل از Atlas VPN، بیش از 938,379 بدافزار جدید بین سه ماهه اول تا دوم سال 2022 در سیستم عامل های اندروید پیدا شده است. محققان همچنین در این مدت 8,329 بدافزار جدید برای macOS پیدا کردند.

پست های مرتبط:

مهم ترین دلیل تمرکز مجرمان سایبری روی ویندوز، محبوبیت این سیستم عامل است. به گفته محققان، ویندوز پرکاربردترین سیستم عامل کامپیوتری است و حدود 30 درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد. تخمین زده می شود که 43.47 درصد از بازار اندروید، 17.25 درصد iOS و 1.08 درصد لینوکس است.

اگرچه تعداد بدافزارها در سه فصل اول بسیار زیاد بود، اما محققان می گویند که تعداد این بدافزارها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. در سه فصل اول سال 2021، تعداد بدافزارهای جدید حدود 34 درصد بیشتر بود.

در میان انواع بدافزارها، باج افزار همچنان مضرترین و محبوب ترین است. برخی از بدافزارهای مورد استفاده برای سرقت اطلاعات مانند رمزهای عبور به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. استخراج ارزهای دیجیتال و ربات ها نیز بسیار محبوب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید