آیا شرایط برای افتتاح حساب بانک ها تغییر کرده است؟



اگرچه برخی از اطلاعیه های مشتریان حاکی از شیوه های مختلف بانکی است، اما دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و بانک مرکزی جزئیاتی را در این خصوص ارائه کرده است که نشان می دهد شرایط افتتاح حساب ها تغییر نکرده است. . بانک ها برای تایید و درک سلامت مشتری باید مدارکی مانند مجوز کار و مجوز شخصی یا اجاره نامه را برای شناسایی دریافت کنند که بانک ها قبلاً به آن توجه نکرده بودند، اگرچه قانون وجود دارد، اما تاکید زیادی بر این موضوع وجود دارد.

به گزارش ایسنا، اخیرا در مورد افتتاح حساب بانک های خارجی مبنی بر دریافت اصل کالا یا سند اجاره به همراه کپی از آن، گواهی استفاده شده علاوه بر اصل شناسنامه و کارت کشوری مطرح شده است.

در ادامه جلسه، دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی هرگونه تغییر در شرایط افتتاح حساب بانکی را رد کرد.

اما امروز یکی از مشتریان بانک به ایسنا گفت که این بانک برای افتتاح حساب مدارکی مانند پروانه کار و مجوز یا اجاره نامه درخواست کرده است که محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در پاسخ به این سوال به ایسنا گفت: با ارائه هرگونه کمک بانکی، بانک ها باید مشتریان خود را بشناسند که چه اتفاقی می افتد از طریق کد کشوری و اسناد مسکونی و بانک های خصوصی این کار را از طریق کد کشور انجام می دهند. بانک ها علاوه بر شناسایی مشتریان باید از میزان پول خود نیز آگاه باشند و برای اطمینان از مشکوک نبودن بانک های مشتریان، بانک باید گواهی کار مطابق با میزان پرداخت های دریافتی و تراکنش ها داشته باشد.

وی افزود: البته در مفاد بند 169 قانون مالیات ها برای شناسایی و ثبت نام مؤدی لازم است بانک ها مدارکی از قبیل پروانه کار و رهن یا وام مسکن را اخذ کنند زیرا خیر. جریمه شده و مالیات دولت را بر مالیات بپردازد.» او را آرام کردند. بانک هایی که این اسناد را از مشتریان خود دریافت می کنند می توانند مسئول دریافت آن باشند. از سوی دیگر، دریافت چنین اسنادی مطابق قانون منع پولشویی است تا بانک از سلامت مشتری اطمینان حاصل کند.

جمشیدی با بیان اینکه تغییری در نحوه افتتاح حساب بانک ها ایجاد نشده است، ادامه داد: از آنجایی که روش های بانکی در این زمینه ارائه نشده و مرتبط با ثبت نام نیست، اکنون این شرایط فراهم شده است، برخی از بانک ها مدارک را دریافت کرده اند. . «پیش‌بینی من این است که برخی بانک‌ها بعداً برای افتتاح حساب این موضوع را اعلام کنند.

علاوه بر این، پیگیری های بانک مرکزی نشان می دهد که تغییری در نحوه افتتاح حساب های بانکی ایجاد نشده است و طبق قانون بانکی، بانک ها باید بدانند مشتریانشان کجا هستند و وضعیت مالی آنها چیست. اخذ مدارکی مانند مجوز یا پروانه کار، اما در گذشته بانک ها این بند از قانون را رعایت نمی کردند، اما اکنون تاکید بانک مرکزی بر برقراری مقررات منع رفت و آمد است. بانک‌های دیگر آن را به دل گرفته‌اند.» تمامی بانک های دیگر در اخذ این اسناد که در اصل طبق قانون الزامی بوده، کوشا خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید