چندی پیش معاون ارشاد برای بررسی شورا منصوب شد – خبرگزاری مهر | ایران یک مسئله جهانی است



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز علاوه بر جلسه شورای فرهنگ عمومی، درباره ابلاغیه مقام معظم رهبری در انتخاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: رئیس جمهور بر ضرورت تحول تکاملی تاکید کرد. پیرو این ابلاغیه به دستور ریاست محترم جمهور کمیته ای تشکیل شد.

وی در عین حال به صراحت بیان کرد: تمرکز بر مسائل فرهنگی به ویژه عدالت اجتماعی و بازسازی و اتخاذ راه های جدید و توسعه اجتماعی باید از طریق یک سازمان فرهنگی انجام شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره نقش و مسئولیت شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی یکی از نهادهای مهم در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و می خواهیم مصوبه نخست وزیری را در اولویت قرار دهیم. اعضای جدید برای بحث.» تازه وارد به کار شورای فرهنگ عمومی کشور، بحث های عمده و قانونی که قبلاً مورد استفاده قرار نگرفته است، پیگیری می شود.

وی ادامه داد: بعد از کرونا یکی از مهمترین موضوعات فرهنگی است. مردم به ویژه فرهنگ و هنر این کشور از شیوع کرونا آسیب جدی دیده اند و ما شورای فرهنگ عمومی این کشور در حال بررسی این موضوعات در این زمینه هستیم. کرونا علاوه بر مشکلات جسمی خطرات دیگری نیز دارد و در شورای فرهنگی کل کشور در حال آماده سازی بسته جامع پس از کرونا هستیم تا آسیب های جدی در حوزه های مختلف از جمله اقدامات اجتماعی و فرهنگی را رصد کنیم.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: در چارچوب جامعه مدنی کشور در حال بررسی بازسازی بخش هایی هستیم که بر اثر کرونا آسیب دیده اند. گروه ما دارای آگاهی ملی و مذهبی قوی است که از مناطقی مانند مساجد، اعیاد، جشن ها، عزاداری ها و غیره تشکیل شده است و از این رو در غم و شادی شریک است. بنابراین، این مناطق باعث وحدت در کشور می شود وای بر تو انفجار کرونا مشکلاتی را به همراه دارد زا وجود داشته است. به این ترتیب شورای فرهنگ عمومی کشور و حضور سازمان ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، وزارت بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها و سازمان ها در صدد رصد برخی از این موارد هستند. چالش ها و مسائل.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از بحث خود در خصوص فروش فیلم های امروز اظهار داشت: در چند هفته اخیر جلساتی با دیگر سینماگران داشته ایم. ما خوشحالیم که رونق به صنعت سینما بازگشته است و امیدواریم آنها دستورالعمل های بهداشت و توجه را رعایت کرده باشند. گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مورد واکسینه شده اند ine، شواهدی از گسترش فیلم، تئاتر، موسیقی و… کشور.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و فرهنگ اسلامی با توجه به برگزاری قریب الوقوع جشنواره موسیقی فجر افزود: معاونت امور هنری وزیر و مدیرکل دفتر موسیقی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.” اما بیشتر اوقات، موسیقی این دنیا دنبال می شود. در هفته های اخیر نیز جلساتی با اهالی موسیقی داشته ایم. ما معتقدیم حوزه موسیقی یکی از پرکاربردترین حوزه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین، در قرن سیزدهم، همه رویدادها در این زمینه بر روی موسیقی اصیل، سنتی و نواحی با در نظر گرفتن ترجیحات جوانان متمرکز می شود.

* بررسی راهبردهای شورای فرهنگی در این کشور امری بسیار مهم است

محمدمهدی اسماعیلی در بند 676 شورای فرهنگ عمومی با اشاره به تمدید مصوبات اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس اجرایی، افزود: شورای فرهنگ انسانی یکی از مهم ترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. نهادهای شورای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به فعالیت های سازمان و اجرای بخشنامه های مدیرعامل، نظارت بر فعالیت های شورای فرهنگ عمومی از مهمترین فعالیت های این وزارتخانه است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی دو تا دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه فعالیت های علمی و مسائل اجتماعی. بر اساس دستاوردهای علمی کشورمان، پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر در مقیاس کوچک صورت گرفته است.

وی افزود: بزرگترین بار اجتماعی بر عهده سازمان اجتماعی است. یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبه جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. گیر و برای رسیدن به برنامه درست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کار قوی، قوی، علمی و دقیق مورد نیاز دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است. ما باید از فرصت های گرانبهایی که با انتخاب مردم و هیئت حاکمه کشور در اختیار ما قرار می گیرد، استفاده کنیم و در این زمینه به قوانین حق تعالی پاسخی مطمئن داشته باشیم.

وی گفت: بلافاصله و به سرعت قابل پیگیری و انجام است و ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید به برنامه ریزی مشخص و به موقع برای رعایت ضوابط رئیس قوه مجریه برسیم.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با مقررات ورزش و عدالت اجتماعی که در چهل و یکمین کنفرانس منطقه ای یونسکو در حال برگزاری است، برگزار شد. امور فرهنگی و نیازهای روز دانشجو

وی افزود: بحث این هفته شورا بحث فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی پرونده کرونا در روز گذشته و پاساکرونا اجرا و پتانسیل است ارزیابی نظرات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور درباره کرونا است.

در این نشست محمد خدادی، مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز گزارشی با عنوان «رسانه و جریان کرونا» ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و نظرات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید