آیا ذائقه مردم ایران تبدیل به فست فود شده است؟


در سال های اخیر با رشد فست فودهایی مانند مرغ سوخاری، برگر و پیتزا، طعم غذاهای ایرانی تغییر کرده است، به طوری که نسل های جدید کمتر از غذاهای سنتی مانند سوپ و دیزی استفاده می کنند. با این حال، تغییراتی در تمام جنبه های زندگی ما رخ داده است و صنایع غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

فست فود و فست فود. به عنوان مثال، فرآیند تهیه مرغ سوخاری سریع است، اگرچه بسیار گران است. امروزه به دلیل سرعت زیاد زندگی، بسیاری از افراد به چنین رژیم هایی روی آورده اند. در این مطلب می خواهیم ذائقه ایرانی ها را در فست فود محک بزنیم. اما شاید بهتر باشد ببینیم چه زمانی غذا به سرعت وارد ایران شد و جایگزین غذا در منطقه شد؟

تاریخچه ورود فست فود به ایران

فست فود با سوسیس و کالباس وارد زندگی مردم ایران شد. پس از انقلاب کمونیستی در اتحاد جماهیر شوروی و مهاجرت روس ها و ارمنیان به ایران، این غذا وارد بازار ایران شد. به مرور زمان این غذا در بین مردم ایران رواج پیدا کرد، از این رو اروپایی های مقیم ایران که از اروپا کنسرو گوشت تهیه می کردند، توجه زیادی به سوسیس و کالباس داشتند.

دکتر.  امضا کردن

کم کم ساندویچ ها به ایران رسید. برای اولین بار ساندویچ در خیابان استانبول تهران سرو شد، ساندویچ با نان، ترشی و گوجه فرنگی.

در سال 1347 اولین نام یک پیتزا فروشی یا شربت خانه در تهران تأسیس شد.

همبرگر در اوایل دهه 40 دوباره وارد بازار مواد غذایی ایران شد.

در این زمان بود که فست فودها بخشی از بازار غذای ایران شد و همانطور که می بینید تعداد فست فودهای روزانه افزایش یافت و ذائقه مردم را تغییر داد.

تبدیل ذائقه مردم ایران به فست فود

امروز فست فود را دیگر نمی توان مثل مردم ایران از زندگی ما جدا کرد. حتی افرادی که از رژیم غذایی خاصی لذت می برند، مانند جنوبی ها که غذاهای دریایی می خورند، این روزها تمایل به خوردن فست فود دارند و حتی این تغییرات در شهرهای کوچک اتفاق افتاده است.

در هر شهر و شهری که می توانید از آن بازدید کنید، رستوران هایی پیدا خواهید کرد که فست فود ارائه می دهند. یکی از دلایل توجه مردم به این گونه غذاها این است که در زمان بسیار کوتاهی تهیه می شوند. جدا از آن، وقتی فرهنگ غذایی تغییر می کند و به گونه ای حرکت می کند که زندگی را برای ما راحت کند، استقبال می شود.

در واقع دنیای مدرن تکنولوژی مردم را به مصرف فست فود و تنقلات وادار می کند. فست فودها در سرتاسر دنیا طرفداران خود را دارند و باید بپذیریم که تقاضای آنها بیشتر از غذاهای محلی و سنتی است. مردم ایران به غذاهای مختلف علاقه زیادی دارند.

پرطرفدارترین فست فود طبق ذائقه مردم ایران

همبرگر

همبرگر یکی از غذاهای پرطرفدار در ایران است که به راحتی در خانه با استفاده از گوشت مناسب تهیه می شود. برای تهیه یک همبرگر خوشمزه، چربی گوشت نباید زیاد باشد.

پیتزا

پیتزا در اصل یک غذای ایتالیایی است، اما به صورت محلی پردازش می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه از سوسیس، کالباس، گوشت، مرغ، فلفل دلمه ای، قارچ، زیتون و انواع پنیر استفاده می شود.

این فست فود در اکثر فروشگاه ها و فروشگاه ها به صورت سرد و خشک به فروش می رسد و می توانید به راحتی آن را در مایکروفر یا فر گرم کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مرغ سرخ شده

مرغ سوخاری یک غذای خوشمزه برای افرادی است که به خوردن مرغ علاقه دارند. این خوراکی‌ها با چرخاندن ران‌ها، بال‌ها یا سینه‌های مرغ به شکل پودر سوخاری تهیه می‌شوند و زمان زیادی برای آماده‌شدن آن‌ها طول نمی‌کشد.

هات داگ

هات داگ نوعی سوسیس سرخ شده است که در نان با گوجه فرنگی، ترشی و انواع سس سرو می شود. بسیاری از ایرانیان عاشق این غذای خوشمزه هستند، زیرا خیلی سریع آماده می شود و دستورهای مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

سینه و فیله مرغ

سینه مرغ با کاغذ و برخی از سریع ترین غذاها خیلی سریع آماده می شود. برای تهیه این غذا می توانید مرغ را به شکل توپ چرخ کرده و در آرد سوخاری بغلتانید و سرخ کنید. اما این غذای آماده به صورت سرد در فروشگاه ها به فروش می رسد و فقط کافی است آن را در روغن سرخ کنید.

اما چرا از فست فود صرف نظر نکنید؟

همه ما تمایل به خوردن غذاهای پرانرژی، چربی و خوشمزه داریم. همان غذاهایی که در بالا ذکر شد دائماً در حال تغییر هستند و ایرانی ها به دنبال طعم ها و غذاهای جدید هستند، بنابراین گذراندن چنین رژیم هایی می تواند کار سختی باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که میزان مواد مغذی موجود در فست فودها بسیار کمتر از غذاهای سنتی و خانگی است و این تغییرات در طعم غذاهای موجود می تواند عواقب و عواقب بلندمدتی داشته باشد.

در پایان

تغییر در سنت های باستانی و زندگی مدرن، تغییری در غذاهای ایرانی و ترجیحات آن ایجاد کرده است. این تغییرات شامل نیاز انسان به فست فود می شود. وقتی تجهیزات صنعتی قابل اجرا می شود همه استانداردها را در بر می گیرد و صنایع غذایی هم با قانون تفاوتی ندارد و در درازمدت منافع مردم تغییر می کند.

مردم ایران به دلیل داشتن رژیم غذایی تند و تند، عادت به فست فودها دارند و به خوردن این گونه غذاها تمایل دارند، به نظر می رسد تنها راه خوب برای افزایش اشتها اطلاع رسانی به افرادی است که نگران مضرات پرخوری هستند. غذا.

هشدار! این مطلب صرفا جهت آشنایی با امور هتلداری و عدم پذیرش مسئولیت سایت در رابطه با آن منتشر شده است. اطلاعات

دیدگاهتان را بنویسید