حمایت روسیه از همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران – خبرگزاری مهر | ایران یک مسئله جهانی است


به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل ولیانوفنماینده روسیه در سازمان های بین المللی کشورها رافائل گروسی، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در توییتر نوشت که سفر او به ایران بی‌نتیجه بوده است. هیچ توافق کاملی حاصل نشد. اما به همکاری با ایران برای رسیدگی به مسائل کلیدی ادامه خواهد داد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی کشورها او در وین گفت: «روسیه از این امر حمایت می کند.

واکنش روسیه به اظهارات گروسی درباره پیامدهای سفرش به ایران

مدیرکل آژانس بین کشورها انرژی اتمی در جلسه روز چهارشنبه با شورای حکام صحبت کرد و گفت که در حال انجام مذاکرات در تهران است. بی نتیجه بوده است.

او در این زا وی افزود: علیرغم تمام تلاش‌های من، مذاکرات و مذاکرات طولانی – با هدف رسیدگی به مسائل (باقیمانده) امنیت ایران که در دو گزارش به تفصیل آمده است – موفقیت‌آمیز نبوده است.

این زمانی است که گروسی در ابتدا همچنین گزارش شده است که اصلاح تجهیزات کشف و کشف از تاسیسات هسته ای ایران در کرج توسط این آژانس از جمله آنهاست. کشورها دشوار تلقی می شود.

گروسی همچنین از ایران خواست تا به سؤالات مربوط به منشأ مقادیر کمی اورانیوم یافت شده در سایت‌های کشف‌شده قبلی در آژانس پاسخ دهد.

وی همچنین در نشست خبری امروز بابت پایان نشست خبری دیشب عذرخواهی کرد و گفت: آنچه دیروز در ایران گفته شد باعث وحدت نشد و ما در مورد آن صحبت می کنیم.

گروسی گفت: «این بدان معناست که ما نتوانستیم کار را تمام کنیم. من در این مورد موافق نبودم خیر کشم اما ما نتوانستیم در مورد آنچه دیروز بحث کرده بودیم به توافق برسیم. من بیشتر توضیح نمی دهم، فقط دیروز به توافق نرسیدیم. من در انجام این کار تردید خواهم کرد. معمولاً می دانید چیست. به ویژه، ما می‌خواهیم توانایی نظارت و اعتبارسنجی نیازهایمان و همچنین الزامات مربوط به امنیت را بازیابی کنیم. زمان مذاکرات راه های مختلفی را امتحان کرد، اما ایران نتوانست با ما به توافق برسد و بس ine منظور من این است که. ما باید به توافق برسیم. ما باید این کار را انجام دهیم. ما می خواهیم سازمان نظارت و ارزیابی را احیا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید