خواب ناکافی احساس پیری را تشدید می کند


به گفته TEA، سالمندان اغلب اختلالات خواب دیگری را تجربه می کنند و مشکلاتی مانند بی خوابی، بد خوابی، زمان خواب زیاد و خواب آلودگی در طول روز را تجربه می کنند. این تغییرات به دلیل تغییرات طبیعی است که با افزایش سن و کاهش سلامت جسمانی که افراد در سنین پیری تجربه می کنند.

بی خوابی یا بی خوابی یکی از مواردی است که در نهایت می تواند منجر به سردرگمی و سایر نوسانات خلقی در این دسته از افراد شود.

یک مطالعه اخیر توسط محققان دانشگاه اکستر نشان داده است که خواب ضعیف برای افراد 50 ساله با افزایش روند پیری مرتبط است که تأثیر منفی بر سلامت جسمی، ذهنی و شناختی آنها دارد.

در این مطالعه، دانشمندان از داده های مطالعه کوهورت PROTECT استفاده کردند که شامل داده های 4482 فرد 50 ساله و بالاتر ساکن بریتانیا بود. در این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته شد به سوالاتی در مورد چگونگی درک تغییرات در سن، سن عاطفی، احساس، نحوه عملکرد روزانه و مشکل خواب پاسخ دهند.

پس از مطالعه، محققان دریافتند که اکثر افرادی که در بخش پرسشنامه خواب پرسشنامه شرکت کردند، مشکلات خود را در این منطقه گزارش کردند.

سرنا ساباتینی، دبیر مطالعات دانشگاه اکستر، می گوید: «به عنوان انسان، همه ما با افزایش سن تغییرات بزرگ و بدی را در بسیاری از زمینه های زندگی خود خواهیم دید. اما توجه به این نکته ضروری است که داشتن دیدگاه منفی نسبت به سالمندی می تواند بر سلامت روانی، عاطفی و عاطفی فرد تأثیر منفی بگذارد. یکی از سوالات بی پاسخ در مطالعه سالمندی این است که چه چیزی باعث می شود برخی افراد نسبت به همسالان خود دیدگاه منفی تری نسبت به سالمندی داشته باشند.

ساباتینی افزود: تحقیقات ما نشان داده است افرادی که خواب کافی ندارند نسبت به سایر افراد احساس مسن‌تر شدن می‌کنند که این نیز بر درک آن‌ها از افزایش سن و نگرش منفی نسبت به سالمندان تأثیر می‌گذارد. ما باید به این موضوع نگاه دقیق تری داشته باشیم، با این حال، این یافته ها ممکن است نشان دهد که پرداختن به اختلالات خواب ممکن است به درک بهتر پیری کمک کند و اگر این روند به خوبی درک شود، به سلامت فرد کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید