امکان اعلام قیمت جدید خودرو در ابتدا


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اقتصاد، بیش از 10 روز از ممنوعیت افزایش قیمت صنعت خودرو توسط رئیس جمهور می گذرد. با توجه به شایعات، بازده قیمت باید امروز در جلسه راهنمایی بازار برجسته شود. سرمایه، پایتخت. شنیده ها حاکی از آن است که روز دوشنبه جلسه ای بین خودروساز و وزیر صمت برگزار شد و بر سر قیمت های جدید توافق شد. بدیهی است تغییری در قیمت ها ایجاد نخواهد شد و میزان و نحوه تورم مطابق با همان قانونی است که از سوی رئیس جمهور وضع شده است.

دو خودروی بزرگ کشور لیست تعرفه جدید خود را 27 و 29 آبان ماه سال جاری اعلام کردند. در حالی که همه چیز آماده بود تا خودروسازان محصولات خود را با قیمت های جدید عرضه کنند و حتی ایران خودرو همزمان از 25 طرح تجاری شگفت انگیز خود رونمایی کرده بود تا فهرستی جامع از محصولات خود را منتشر کند، ناگهان در غروب 20 آبان ماه جاری شد. اعلام کرد که ابراهیم رییسی تنها کسی است که با افزایش قیمت موافقت کرده است. رئیسی در نامه خود اعلام کرد که خودروسازان مجوز افزایش قیمت را از سوی سازمان تنظیم بازار دریافت نکرده اند. بنابراین اجازه افزایش ارزش ملک خود را ندارند. البته به همین دلیل با توجه به انتشار نامه دو خودروساز مبنی بر افزایش قیمت خودرو در سایت کدال سازمان بورس و ثبت نام سرمایه بازار به عنوان مرجع صدور مجوز چندان منطقی به نظر نمی رسد. قانونگذار خودرو در پی فرمان ریاست جمهوری به خودروسازان اطلاع رسانی کرد. اما 48 ساعت بعد رضا فاطمی امین وزیر صمت در مصاحبه ای اعلام کرد که تاییدیه قیمت خودروهای جدید در ستاد بازار مانده است.

این سخنان فاطمی امین در کنار سخنان مجید عشقی رئیس سازمان بورس از لغو نظام ریاستی خبر داد. به گفته رئیس سازمان بورس، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص قیمت خودرو با رئیس جمهور و وزیر صمت جلساتی داشته است و در این جلسات مقرر شد تا بازگشایی قیمت خودرو به پایان برسد. . به مرکز قوانین بازار اما یک هفته بعد از یک مذاکره عاشقانه و خبری از تغییر قیمت خودرو در مرکز مدیریت بازار نیست.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان گفت: انجمن صنفی خودروسازان از ارزیابی مجدد قیمت کارخانه های خودرو در ستاد بازار بی اطلاع است. وی ادامه داد: مصوبه ریاست جمهوری مبنی بر ممنوعیت گرانی خودرو در ابتدا علاوه بر آسیب رساندن به خودروسازان، ضرر مالکان دو شرکت بزرگ خودروسازی در بورس را نیز در پی داشته است.

به گفته نعمت بخش، عدم افزایش قیمت خودرو از سوی رئیس جمهور، ایران خودرو را بر آن داشته تا در آبان ماه زیان نزدیک به میلیارد تومانی را در تاریخ خود ثبت کند.

سخنگوی انجمن خودروسازان پیش بینی کرد: اگر قیمت خودرو تا پایان ماه جاری در ستاد بازار بلاتکلیف بماند، خودروساز 1000 میلیارد تن از منطقه ضرر خواهد کرد.

نعمت بخش معتقد است تاخیر بیشتر در پالایش قیمت خودرو در کارخانه نه تنها به دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور لطمه می زند، بلکه به مشتریان واقعی نیز آسیب می رساند. نعمت بخش تاکید می کند که برندگان تنها با دلالان و واسطه ها در بازار خودرو هستند. وی در پاسخ به سوال سازمان تنظیم بازار مبنی بر تغییر قیمت خودرو، گفت: هیچ مذاکره ای با کمیسیون انجام نشده و مشخص نیست جلسه مدیریت بازار چه زمانی در این خصوص تشکیل می شود. توجه.

دیدگاهتان را بنویسید