روسیه قصد دارد به همکاری با اپل و سایر شرکت های فناوری در این کشور برای افتتاح دفتر ادامه دهد


روسیه از اپل و سایر شرکت‌های فناوری می‌خواهد تا در صورت تمایل به ادامه فعالیت در این کشور، تا پایان سال 2021 دفاتر نمایندگی خود را راه‌اندازی کنند. دولت روسیه هشدار داده است که شرکت هایی که دفتری در این کشور ندارند، توقیف خواهند شد و در نهایت توقیف خواهند شد.

نخست وزیر Roskomnadzor فهرستی از شرکت های روسی مورد بحث را به اشتراک گذاشت و به تشریح اقداماتی که آنها برای برآورده کردن نیازهای روسیه نیاز دارند، اشاره کرد. بر اساس قانون اساسی جدید روسیه، شرکت هایی که شرایط ثبت رسمی را ندارند با محدودیت های متعددی از جمله محدودیت های تبلیغاتی، جمع آوری و انتقال داده ها مواجه خواهند شد و در نهایت توسط سازمان های مجری قانون ممنوع می شوند.

این لیست شامل نام شرکت های بزرگ فناوری از جمله اپل، فیس بوک، گوگل، تیک تاک، توییتر و تلگراف است. در گزارشی که توسط این کمیسیون تهیه شده است، روسیه قصد دارد برای ارتقا و تقویت بخش فناوری داخلی در برابر پروژه های آمریکا و این رویکرد اقدام کند.

روسیه قبلاً از شرکت‌های خارجی که خدمات دیجیتال ارائه می‌کنند مالیات وضع کرده است و مالیات شرکت‌های محلی فناوری اطلاعات را کاهش داده است. همچنین الزاماتی را برای دستگاه های الکترونیکی فروخته شده در روسیه تعیین کرد. در مصاحبه با رویترز، سازمان تنظیم مقررات روسیه اعلام کرد که علاوه بر درخواست دفتر نمایندگی در روسیه، این شرکت ها باید از نقض قوانین روسیه با منع دسترسی به اطلاعات و داده ها خودداری کنند.

باید بدانیم که با این الزامات، صنعت فناوری در بحران است. الزاماتی که روسیه به آنها اشاره می کند، مستلزم بررسی هرگونه اطلاعات علیه دولت روسیه است. روسیه اخیراً از اپل به خاطر اپ استور شکایت کرده و این شرکت را به سوء استفاده از بازار متهم کرده است.

تاکنون هیچ یک از شرکت های فهرست شده توسط سازمان تنظیم مقررات روسیه در مورد این تصمیم اظهار نظر نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید